۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

روی زخمتان نمك نپاشید، شكر
روی زخمتان نمك نپاشید، شكر بریزید
تعجب نكنید. تحقیقات انجام‌شده نشان داده است شكر می‌تواند در بهبود زخم، جراحت‌ها و زخم‌های دیگری كه در سطح بدن ایجاد می‌شود، نقش موثری داشته باشد.
در حقیقت اگر روی سطح زخم را با مقداری شكر بمالید این كار موجب تسریع روند بهبود می‌شود. استفاده از شكر در درمان زخم‌های پوستی روش درمانی سنتی آفریقایی است كه به عنوان یك طرح تحقیقاتی در شفاخانه ای در انگلیس مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به دست آمده تاثیرگذاری این راهكار درمانی سنتی در روند بهبود زخم‌های پوستی را مورد تایید قرار داده است.
دانه‌های شكر باكتری‌هایی را كه مانع بهبود سطح پوست و ایجاد درد شدید و مزمن در محل زخم یا جراحت می‌شود از بین می‌برد؛ بنابراین می‌توانید پیش از این‌كه سطح زخم را با استفاده از باند بپوشانید مقداری شكر روی آن بریزید. بر اساس نتایج به‌د‌ست آمده استفاده از شكر می‌تواند در درمان زخم‌هایی كه نسبت به راهكارهای درمانی دارویی از خود واكنشی نشان نمی‌دهند از اثر بخشی قابل توجهی برخوردار باشد. شكر با جذب آبی كه در محل زخم یا جراحت وجود دارد مانع رشد و ادامه حیات باكتری‌ها می‌شود. استفاده از این روش نه‌تنها هیچ درد یا سوزشی در محل زخم ایجاد نمی‌كند بلكه درد شدیدی را كه در محل زخم وجود دارد نیز كاهش می‌دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر